| امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403

مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار شد

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار شد

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی: کارشناسان رسمی دادگستری با در نظر گرفتن مواردی نظیر توجه دقیق به موضوع صلاحیت های کارشناسی، مطالعه دقیق مفاد قرار کارشناسی صادره از سوی مرجع قضایی و اقدام در چهارچوب قرار صادره و اجتناب از ورود به حیطه قضایی به وظایف خود عمل نمایند

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی: کارشناسی مقوله ای است با اهمیت و در عین حال دشوار و تخصص و توانایی کارشناسان در تبیین و تدقیق امور کارشناسی محوله به عنوان یک مسئولیت قانونی به حل و فصل عادلانه و منصفانه موارد ارجاعی کمک می کند

 مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از معاونین تشکیلات قضایی این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی، به واسطه شرکت در آزمون های کتبی و شفاهی و انجام مراحل مختلف مورد لزوم و با برگزاری آئین اتیان سوگند، تعداد 66 کارشناس جدید به جمع کارشناسان رسمی دادگستری در استان آذربایجان شرقی پیوستند.

دکتر خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در این  مراسم طی سخنانی موضوع ارجاع عادلانه کارشناسی ها را با اهمیت دانست و گفت: رعایت عدالت در ارجاعات کارشناسی و تعمیم و گسترش آن از دغدغه های اساسی دستگاه قضایی بشمار می رود.

وی افزود: کارشناسان رسمی دادگستری با در نظر گرفتن مواردی نظیر توجه دقیق به موضوع صلاحیت های کارشناسی، مطالعه دقیق مفاد قرار کارشناسی صادره از سوی مرجع قضایی و اقدام در چهارچوب قرار صادره و اجتناب از ورود به حیطه قضایی به وظایف خود عمل نمایند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بر لزوم برگزاری دوره های هدفمند آموزشی، صیانت از جایگاه رفیع کارشناسی در سطح جامعه از طریق انجام نظارت و پیشگیری و نیز نیاز سنجی و گسترش تخصصی رشته های جدید کارشناسی تاکید کرد.

مهندس محمد حسن محقق رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تشکر از  قبول زحمت مسئولان قضایی استان و تبریک به کارشناسان جدید و آرزوی موفقیت برای آنها، گزارشی از عملکرد کانون ارائه کرد.

وی افزود: کارشناسی مقوله ای است با اهمیت و در عین حال دشوار و تخصص و توانایی کارشناسان در تبیین و تدقیق امور کارشناسی محوله به عنوان یک مسئولیت قانونی به حل و فصل عادلانه و منصفانه موارد ارجاعی کمک می کند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: ارتقاء سطح کیفی گزارشات تهیه شده توسط کارشناسان و ارائه به موقع گزارشات، توجه به مسایل آموزشی و انگیزشی، سیاست های ارشادی و استفاده از ظرفیت های سند تحول قضایی از اهداف کلی کانون آذربایجان شرقی بوده و با تحقق این اهداف زمینه برای کاهش مشکلات کارشناسی جامعه فراهم می گردد.

این مراسم با حضور برخی از معاونین و مسئولان دادگستری آذربایجان شرقی و اعضای هیئت مدیره و بازرسان و دادستان انتظامی کانون در محل سالن اجتماعات دادگستری آذربایجان شرقی برگزار و کارشناسان جدید با قرائت مفاد سوگندنامه آخرین قسمت از فرآیند ورود به جمع کارشناسان رسمی دادگستری را انجام دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است