| امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403

در دوره آموزشی آئین نگارش و ویرایش نظریه کارشناسی مطرح شد: ماهیت نظریه کارشناس رسمی دادگستری را برابری لفظ با معنی تشکیل می دهد

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

در دوره آموزشی آئین نگارش و ویرایش نظریه کارشناسی مطرح شد: ماهیت نظریه کارشناس رسمی دادگستری را برابری لفظ با معنی تشکیل می دهد

نظریه کارشناسی باید مبتنی بر واقعیت های عینی و ملموس باشد و داشتن لحن خشم آلود، استفاده از امثال و حکم و انجام فرافکنی را نمی توان به کارشناسان رسمی دادگستری توصیه کرد

 دوره آموزشی آئین نگارش و ویرایش نظریه کارشناسی با همت واحد آموزش کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی و با هدف بهبود سطح مهارت علمی و تجربی کارشناسان و کارآموزان در محل دانشگاه آزاد اسلامی کلانشهر تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی، دکتر ابراهیم رنجبر استاد دانشگاه تبریز در این دوره آموزشی به ماهیت مفهوم نظریه کارشناسی اشاره کرد و گفت: ماهیت نظریه کارشناس رسمی دادگستری را برابری لفظ با معنی تشکیل می دهد.

وی کارشناسان رسمی دادگستری را به خلاصه نویسی توصیه کرد و افزود: محتوا و متن نظریه کارشناسی برای اینکه مورد توجه مقام محترم قضایی قرار بگیرد نه زیاد و نه کم، بلکه باید به اندازه باشد و درآن مطالب اصلی و اساسی ارائه شود.

استاد دانشگاه تبریز تاریخچه نامه نگاری در ادوار گذشته را تشریح کرد و  گفت بررسی اسناد و مدارک و نیز شواهد و قراین موجود بیانگر این است که نامه کهن ترین و شایع ترین وسیله ارتباط اداری بین انسان ها در جوامع انسانی بشمار می رود. 

وی انجام مکاتبات اداری و گزارش نویسی را با اهمیت دانست و افزود: انجام مکاتبات اداری و گزارش نویسی در سطح جوامع انسانی بسیار با اهمیت است ودر واقع می توان اذعان کرد که بخشی از ترقی سازمان ها مرهون مکاتبات اداری و گزارش نویسی است.

دکتر رنجبر به اجزای تشکیل دهنده متون ادبی اشاره کرد و گفت: نوشته ادبی هم منطق زبانی دارد و هم مضمون ذوقی و ما ناچاریم در نوشته های خود هم منطق زبانی را بکار بگیریم و هم با مسئله به صورت ذوقی برخورد کنیم.

وی اشاره به واقعیت های عینی را در نظریه های کارشناسی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: نظریه کارشناسی باید مبتنی بر واقعیت های عینی و ملموس باشد و داشتن لحن خشم آلود، استفاده از امثال و حکم و انجام فرافکنی را نمی توان به کارشناسان رسمی دادگستری توصیه کرد.

استاد دانشگاه تبریز در دوره آموزشی آئین نگارش و ویرایش نظریه کارشناسی همچنین با ارائه و بررسی نمودهای متعدد عینی، کاربرد انواع واژه ها و نیز اصطلاحات ادبی در تدوین نظریه های کارشناسی را برای کارشناسان رسمی دادگستری تشریح کرد.

مهندس رحمان صفری مسئول واحد آموزش کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز در دوره آموزشی آئین نگارش و ویرایش نظریه کارشناسی بر ضرورت حضور مستمر کارآموزان و کارشناسان رسمی دادگستری در دوره های متنوع علمی و آموزشی تاکید کرد.

شایان ذکر است که حسب اعلام واحد آموزش در دوره آموزشی آئین نگارش و ویرایش نظریه کارشناسی بیش از 120 نفر از کارآموزان و کارشناسان واجد شرایط عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی حضور داشتند.

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است