| امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: نرم افزار ارجاع امور کارشناسی با هدف ایجاد عدالت باید در سطح کشور اصلاح و به روز رسانی شود

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: نرم افزار ارجاع امور کارشناسی با هدف ایجاد عدالت باید در سطح کشور اصلاح و به روز رسانی شود

درآمد کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی نسبت به بودجه سال 1400 بیش از 30 درصد افزایش یافته است

 رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی بر لزوم حمایت از کارشناسان رسمی دادگستری تاکید کرد و گفت: با هدف کاهش مداخلات انسانی، تحقق نسبی عدالت و ایجاد رضایت مورد نظر باید نرم افزار ارجاع امور کارشناسی در سطح کشور اصلاح و به روز رسانی شود.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی، مهندس محمد حسن محقق در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این کانون، اظهار داشت: انتظار جامعه قضایی از خدمات معاضدتی کارشناسان باید نظام مند، دارای وحدت رویه و مبتنی بر قاعده باشد.

وی افزود: در حال مذاکره با وکلای خبره و با صلاحیت در زمینه های حقوقی و قضایی هستیم تا در صورت ضرورت و حسب درخواست از خدمات فنی و تخصصی آنان در جهت صیانت از جایگاه و اعتبار اجتماعی کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کنیم.

 رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی به موضوع افزایش درآمد کارشناسان اشاره کرد و گفت: درآمد کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی نسبت به بودجه سال 1400 بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

وی افزود:  در سال گذشته به منظور بهبود خدمات کارشناسی و با برگزاری مراسم سوگند اتیان تعداد 105 کارشناس جدید به تعداد کارشناسان رسمی دادگستری در سطح استان آذربایجان شرقی افزوده شد و در عین حال تعداد صلاحیت های کارشناسی 421 نفر از کارشناسان موجود نیز افزایش یافت.

مهندس محقق موضوع آموزش کارشناسان جدید را با اهمیت دانست و گفت: توسعه برنامه های آموزشی از اولویت برخوردار است و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در این راستا بیشتر تلاش خواهد کرد.

وی افزود: فعالیت های آموزشی کانون از رشد خوبی برخوردار است و در سال 1400 ما شاهد برگزاری دوره های متنوع فنی و تخصصی با استفاده از اساتید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب در زمینه های مورد نیاز برای کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی بودیم.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی از تصویب اساسنامه مرکز داوری کانون در هیئت مدیره، برنامه کانون برای کاهش اطاله فرآیند کارشناسی ها و نیز کاهش پرونده های ارجاعی به دادسرای انتظامی از طریق تشکیل هیئت حل اختلاف خبر داد.

وی افزود: برقراری پوشش بیمه عمر و حوادث برای کارشناسان، تجدید چاپ کتاب مشخصات و حدود صلاحیت کارشناسان، انجام مقدمات تشکیل کمیته استفاده از اموال تحت مالکیت کانون و افزایش تعاملات با تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی از دیگر فعالیت های کانون در سال 1400 بوده است.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در صورتی که تعداد کارشناسان متقاضی به حد نصاب لازم برسد و مذاکره با شرکت های بیمه ای توانمند نتیجه بخش باشد، کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان از پوشش خدمات بیمه تکمیلی نیز برخوردار خواهند شد. 



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان آذربایجان شرقی محفوظ است